Euro NCAP, organizacija posvećena ocenjivanju bezbednosti novih vozila, objavila je rezultate testova sudara za četiri vozila: Honda CR-Z, Suzuki Swift, Citroen C4 i Hyundai ix35. Prema objavljenim rezultatima sva četiri vozila postigla su maksimalnih pet zvezdica. Rezultati pokazuju da proizvođači nastavljaju da daju prioritet bezbednosnim performansama vozila. Od oktobra pa nadalje, Euro NCAP će biti u mogućnosti da ponudi potrošačima sveobuhvatnija uputstva u pogledu bezbednosti koju nova vozila nude. Program Euro NCAP Advanced ocenjivaće one tehnologije koje su izvan okvira postojećih testova sudara. Najmanje jedno vozilo od danas predstavljenih vozila ima tehnologiju koja pomaže vozaču pri vožnji i koja može da bude predmet ocenjivanja u okviru programa Euro NCAP Advanced. Euro NCAP će rezultate prvih takvih ocenjivanja predstaviti na sajmu automobila u Parizu, 1. oktobra 2010. godine.
Euro NCAP, organizacija posvećena ocenjivanju bezbednosti novih vozila, objavila je rezultate testova sudara za četiri vozila: Honda CR-Z, Suzuki Swift, Citroen C4 i Hyundai ix35.
Prema objavljenim rezultatima sva četiri vozila postigla su maksimalnih pet zvezdica.
Rezultati pokazuju da proizvođači nastavljaju da daju prioritet bezbednosnim performansama vozila.
Od oktobra pa nadalje, Euro NCAP će biti u mogućnosti da ponudi potrošačima sveobuhvatnija uputstva u pogledu bezbednosti koju nova vozila nude.
Program Euro NCAP Advanced ocenjivaće one tehnologije koje su izvan okvira postojećih testova sudara. Najmanje jedno vozilo od danas predstavljenih vozila ima tehnologiju koja pomaže vozaču pri vožnji i koja može da bude predmet ocenjivanja u okviru programa Euro NCAP Advanced. Euro NCAP će rezultate prvih takvih ocenjivanja predstaviti na sajmu automobila u Parizu, 1. oktobra.
Zahtevi Euro NCAP u pogledu elektronske kontrole stabilnosti podstakli su proizvođače da u velikom obimu ugrađuju uređaj za elektronsku kontrolu stabilnosti, važnu bezbednosnu tehnologiju u vozila, u skladu sa evropskim zakonodavstvom koje predviđa obaveznu upotrebu ove tehnologije u svim novim vozilima, počev od 2012. godine, odnosno u svim vozilima počev od 2014. godine.
Rezultati testiranja pokazuju da su tri vozila pružila dobru zaštitu u pogledu povreda glave i vrata, u slučaju udara u vozilo sa zadnje strane, s tim što je zaštita koju je pružio Citroen C4 ocenjena kao marginalna. Ipak, C4 je jedini automobil koji je nagradjen za aktivni uređaj kojim se ograničava brzina, koji pomaže vozaču da održava bezbednu brzinu pri vožnji.
Euro NCAP smatra da proizvođači automobila, koji su posvećeni bezbednosti, treba da budu nagrađeni za dobre ukupne ocene i podstiče sve proizvođače da postižu tako dobre rezultate i u budućnosti.
Marka i tip automobila |
Klasa |
Godina proizvodnje |
Ukupan broj postignutih poena |
Citroen C4 (1.6 hdi, LHD) |
Mali porodični automobil |
2010. |
5 zvezdica |
Honda CR-Z (1.5 benzinsko-električni hibrid, LHD) |
Mali porodični automobil |
2010. |
5 zvezdica |
Hyundai ix35 (2.0 dizel „Style“, LHD) | Mali terenski automobil 4x4 |
2010. |
5 zvezdica |
Suzuki Swift (1.2 GL, LHD) |
Supermini |
2010. |
5 zvezdica |